O tematycznych lekcjach z zakresu transplantacji w Zespole Szkół Mechanicznych pisaliśmy już kilkukrotnie. Ich celem zawsze była popularyzacja tematu związanego z założeniami Kampanii „Drugie Życie” oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat „Oświadczenia Woli”, które jest dobrowolną zgodą osoby na pobranie jej narządów po śmierci.
Jak wszystko w życiu także i ten ciąg zajęć miał swój początek i znajduje swoje zakończenie. Dlatego też w zamyśle szkolnych koordynatorów Kampanii ostatnia z serii zajęć z transplantacją była lekcja matematyki. Przypomnijmy, że to właśnie od zajęć z tego przedmiotu rozpoczęła się edukacyjna przygoda naszych uczniów z tym właśnie zagadnieniem. Tym razem lekcja matematyki przeprowadzona została dla innej grupy uczniów, którzy wykonując działania na wybranych liczbach dotyczących przeszczepów, zdobywali wiedzę z zakresu transplantacji.
Zajęcia przedmiotowe o transplantacji przeprowadzone w murach ZSM pozwoliły, aby ten ważny temat został szczegółowo przybliżony kolejnej grupie uczniów.
Kończąc ten cykl lekcji możemy odważnie powiedzieć, że dydaktyka przysłużyła się popularyzacji bezcennej idei, która docierając do bardzo dużej rzeszy osób uczyniła z nich ambasadorów Kampanii „Drugie Życie” w środowisku ich życia.
Pragniemy w tym miejscu raz jeszcze podziękować uczniom, którzy wzięli udział we wszystkich zajęciach o transplantacji. Dziękujemy Pani Annie Balcerzak za przygotowanie i przeprowadzenie ostatniej z cyklu lekcji, nauczycielom, którzy wcześniej zorganizowali zajęcia na swoich przedmiotach, a także ks. Krystianowi za koordynację całego cyklu spotkań.
Spoglądając wstecz możemy powiedzieć, że w murach ZSM historia kołem się toczy, a zajęcia z matematyki stały się w nich wspólnym mianownikiem dydaktycznych oddziaływań w służbie transplantacji.