Można powiedzieć, że lekcje tematyczne dotyczące transplantacji stały się już codziennością w murach ZSM. Nie dziwi zatem fakt, że przyszedł też czas na zajęcia z historii, które poruszyły ten jakże ważny temat. W zamyśle koordynatorów Projektu „Drugie Życie” przedmiotem dydaktycznych refleksji miała tym razem stać się historia samej transplantacji, ukazanie jej początków, systematycznego rozwoju medycyny oraz wzrostu świadomości społecznej na temat potrzeby dokonywania zabiegów transplantacyjnych dla ratowania życia i zdrowia człowieka.
Cieszy nas fakt, że zajęcia historii, które odbyły się zarówno w klasach liceum, technikum i szkoły branżowej, przyczyniły się do pogłębienia wiedzy naszych uczniów na ten ważny społecznie temat. Dzięki lekcjom uczniowie mogli również po raz kolejny zapoznać się z tematem „Oświadczenia woli” i zachęcić do jego wypełnienia swoich bliskich i znajomych.
Kolejny cykl zajęć dydaktycznych dotyczących transplantacji w naszej szkole stał się doskonałą okazją do pozyskania coraz większej liczby osób do promocji szlachetnej akcji, jaka podejmowana jest przez koordynatorów Kampanii „Drugie Życie”. Ufamy, że szlachetna idea związana z dziełem transplantacji dzięki podejmowanym przez nas działaniom będzie popularyzowana przez naszych podopiecznych w ich środowisku.
Dziękujemy w tym miejscu naszym uczniom, którzy uczestniczyli w tych niecodziennych lekcjach historii. Dziękujemy Pani Agacie Przybylak za ich przygotowanie i przeprowadzenie oraz ks. Krystianowi za realizowanie założeń projektu w murach ZSM.