Okres panującej pandemii wymusił na nas ograniczenie kontaktów społecznych i spowodował powszechnie odczucie ich braku. Dostrzegalne jest to również w funkcjonowaniu społeczności szkolnej. Nawet jeśli zauważamy pewne pozytywne strony wynikające z edukacji zdalnej, to nigdy nie zastąpią one kontaktu z drugim człowiekiem. W tym czasie, gdy brak nam możliwości codziennego spotkania z rówieśnikami, rolą nauczycieli, a szczególnie zespołu psychologiczno-pedagogicznego, pozostaje inicjowanie kontaktu z młodzieżą, zwłaszcza z maturzystami. Szkoła musi być bowiem miejscem socjalizacji, w którym młodzież pogłębia wiedzę, ucząc się jednocześnie budowania właściwych relacji społecznych.
Obecny czas spowodował konieczność zmiany rozumienia roli pedagoga i psychologa w szkole, skłonił nas on do refleksji i podjęcia działań, które nie pozostawiają ucznia samego i dostrzegają jego bieżące problemy.
Z tego właśnie względu dla tegorocznych maturzystów przygotowane zostały warsztaty psychoedukacyjne, w trakcie których mogli oni pogłębić swoją wiedzę na temat potrzeby motywacji podczas samodzielnej nauki w domu. W ramach zajęć uzyskali również odpowiedź, w jaki sposób mogą radzić sobie z nadmierną ilością obowiązków i jakimi technikami winni pracować, aby ich one nie przerastały.
Założeniem warsztatowych spotkań było przygotowanie tegorocznych maturzystów do radzenia sobie z egzaminacyjnym stresem i ukazanie im możliwości właściwej organizacji samodzielnej pracy.
Przeprowadzone zajęcia ukazały nam jeszcze wyraźniej potrzebę systematycznej troski i pozytywnych wzmocnień naszych maturzystów. Ufamy, że przy odrobinie naszego wparcia uczniowie klas maturalnych z sukcesem powalczą o dobre wyniki na egzaminie dojrzałości. Chcemy w tym miejscu powiedzieć Wam wyraźnie, że jesteśmy z Wami, wspieramy Was i wierzymy w Wasz maturalny sukces.