Choć od przeprowadzonej w języku niemieckim lekcji na temat transplantacji minęły niespełna dwa dni, to uczniowie naszej szkoły „nie zwalniają tempa”. Tym razem z tą tematyką  mogli zapoznać uczniowie klasy psychologiczno-pedagogicznej na lekcji z podstaw funkcjonowania społecznego, która odbyła się 24 marca.

Pomoc psychologiczna w życiu osób potrzebujących przeszczepu jest bardzo ważna. Dlatego też podczas trwania zajęć uczniowie uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania, na przykład:

  • Jaka jest rola współczesnego psychologa – pedagoga w kształtowaniu świadomości i wiedzy na temat transplantologii?
  • Jakiej pomocy i jakiego rodzaju wsparcia psychologicznego potrzebują pacjenci oczekujący na przeszczep?
  • Czy na każdym oddziale szpitalnym powinien pracować psycholog?

To tylko niektóre z zagadnień poruszanych w czasie lekcji w klasie psychologiczno-pedagogicznej. Kampania „Drugie życie” po raz kolejny zagościła na lekcji z podstaw funkcjonowania społecznego w tej właśnie klasie. Tym razem temat transplantologii wpisany został w zagadnienia związane z preorientacją zawodową i wyborem dalszej drogi zawodowego kształcenia. Podczas zajęć zaprezentowane zostały również działania podjęte w ramach Kampanii przez uczniów naszej szkoły. Wspólnie również podjęto refleksję nad tym, w jaki sposób mogą się oni włączać w promocję tej szlachetnej idei.

Lekcja ta stała się kolejną z cyklu zajęć „ZSM z Transplantologią”. W naszym zamyśle ma być to ciąg oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych, które stanowią dla naszych uczniów szansę na popularyzację tematu transplantacji i włączenie się w tę szlachetną ideę.

Dziękujemy w tym miejscu wszystkim uczniom klasy psychologiczno-pedagogicznej za aktywny udział w lekcji. Dziękujemy Pani Wicedyrektor Paulinie Michalak-Piotrowskiej za przygotowanie i przeprowadzenie zajęć oraz ks. Krystianowi za opiekę nad uczniami i koordynację projektu w murach ZSM.