Realizacja Kampanii „Drugie życie” podejmowana jest każdego dnia w ramach wielu, różnych aktywności, wynikających z naszej codzienności. Ważne pozostaje to, aby realizacja idei Kampanii, którą jest społeczna popularyzacja Transplantacji i Oświadczenia woli miała miejsce. Naszym zamysłem i staraniem pozostaje, aby inicjatywy Zespołu Szkół Mechanicznych realizowane w ramach kampanii, w wielu przypadkach wynikały z życia. Dlatego też podczas tegorocznej edycji projektu staramy się wykorzystywać do jego realizacji motywy, które pojawiają się każdego dnia w murach ZSM.
Dziś tą właśnie drogą przedstawiamy kolejne starania naszych podopiecznych. Tym razem są nim kolaże i reklama służąca dziełu transplantacji. Do ich przygotowania wykorzystaliśmy czapki naszych uczniów, które stanowią wyposażenie ich mundurów. Nakrycie głowy stało się „narzędziem w służbie szlachetnej idei”.
Na uwagę zasługuje też drugi z przygotowanych kolaży. Tym razem chcieliśmy podkreślić troskę o naszą planetę i potrzebę segregacji odpadów. Kolaż przygotowany został ze zużytych butelek, podkreślając, że potrzeba segregacji pozwala na bardziej bezpieczne życie. Podjęcie tego starania podkreśla potrzebę ochrony środowiska poprzez segregację odpadów. To właśnie działanie o charakterze ekologicznym posłużyło na propagowanie kampanijnych założeń.
Przygotowane kolaże uzupełnione zostały poprzez przygotowaną przez nasze Koło Dziennikarskie reklamę transplantacji. Cieszy nas fakt kreatywności naszych podopiecznych, lecz wartością nadrzędną projektu pozostaje to, że to właśnie dzięki niemu dotarliśmy z transplantacyjnym impulsem do kolejnych 49 000 osób, dając możliwość zapoznania się z tym ważnym społecznie tematem.
Dziękujemy w tym miejscu osobom, które przyczyniły się do powstania naszych inicjatyw, tym którzy wysłali impuls do kolejnych tysięcy osób i Księdzu Krystianowi za popularyzację tematu transplantacji i koordynację projektu w murach Zespołu Szkół Mechanicznych.