Kampania „Drugie życie” zajmuje się podejmowaniem działań, których celem jest popularyzacja tematu transplantacji i oświadczenia woli wśród jak największej ilości osób. Czyni to w kolejnych edycjach projektu. Uczestniczące w niej placówki oświatowe, na swój własny sposób, starają się realizować jej założenia. Form popularyzacji tematu pojawiło się już wiele. Każda z nich czyni dobro, świadcząc je pośrednio osobom potrzebującym przeszczepu.
Z tym założeniem idea kampanii podejmowana jest w murach Zespołu Szkół Mechanicznych. Każdemu z naszych działań przyświeca myśl, aby idea Kampanii „Drugie życie” docierała do jak największej grupy odbiorców. Staramy się też, aby formy, w których to czynimy były odmienne od naszych wcześniejszych działań.
Dziś tą właśnie drogą chcemy zaprezentować kolejne z nich. Tradycyjne listy pisane są do osób dla nas ważnych i często zawierają myśli, które wypływają wprost z naszych serc. Choć odchodzą one dziś często w zapomnienie to dla tych, którzy stosują tę właśnie formę przekazu, mają one wymiar szczególny. Pamiętając o tym fakcie nasi podopieczni właśnie za pomocą listu postanowili przedstawić odbiorcom mediów ideę kampanii. Wysłane do odbiorców stały się one pięknym przesłaniem wielkiego, kampanijnego dzieła. Ta tradycyjna forma przekazu znalazła jednak praktyczną, współczesną kontynuację.
Treść wybranych przez nas listów jako przesłanie kampanii rozesłane zostało przez naszych uczniów do ich bliskich i znajomych, stając się impulsem dla kolejnych 46 000 osób. W ten sposób tradycyjna forma przekazu stała się narzędziem współczesnych form komunikacji, dając możliwość dotarcia z ideą kampanii do kolejnej grupy osób.
Dziękujemy w tym miejscu wszystkim autorom listów, tym, którzy przesłali je jako transplantacyjny impuls do 46 000 osób oraz Księdzu Krystianowi za troskę, aby idea kampanii była żywa w murach Zespołu Szkół Mechanicznych.