tworzenie biznesplanu (1)Celem cyklu lekcji realizowanych przez Panią Beatę Marciniak w klasach 3O1, 3O2 i 3O3 było tworzenie biznesplanu w zakresie działań marketingowych metodą projektu edukacyjnego.

Uczniowie mieli za zadanie stworzenie własnego biznesplanu, który zgodnie z założeniami projektu edukacyjnego musiał być realny, wychodzić poza mury szkoły, a zatem powinien być możliwy do wdrożenia w rzeczywistości.

Uczniowie samodzielnie podejmowali decyzje, wybrali liderów, pracowali zespołowo, rozwiązywali problemy, przygotowali biznesplan do prezentacji. Nauczyciel udzielał wsparcia, inspirował, motywował jak również  obserwował uczniów celem dokonywania oceny projektów oraz wkładu włożonego przez poszczególnych uczniów w realizacje projektu.

Projekt został zrealizowany zgodnie z kierunkami polityki oświatowej w roku szkolnym 2023/2024 tj.:

5. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.

8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Metoda projektu edukacyjnego jest metodą uwzględniającą indywidualne potrzeby i zainteresowania ucznia, integruje wiedze szkolną i pozaszkolną, łącząc proces nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem. Opiera się również na zespołowej realizacji konkretnego celu.