Tradycyjnie, jak co roku na początku października klasy psychologiczno -pedagogiczne uczestniczyły w weekendowych warsztatach kompetencji społecznych i zawodowych, związanych z profilem klasy. W ciągu tych intensywnych trzech dni mieliśmy okazję odbyć wiele ciekawych spotkań i poznać prawdziwych pasjonatów zawodów związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

W piątek odwiedziliśmy niezwykłe miejsce – „Niewidzialną ulicę”, czyli wystawę mieszczącą  się przy ulicy Matejki w Poznaniu. Dzięki temu niecodziennemu doświadczeniu zrozumieliśmy, z czym borykają się każdego dnia osoby niewidome i niedowidzące. Mieliśmy okazję zastanowić się, co czulibyśmy, jeżeli świat, który znamy, zacząłby znikać – gdy niebo przestałoby być niebieskie, oczy bliskich stałyby się nieznane, a wejście do tramwaju utrudnione. Dzięki „Niewidzialnej ulicy” poczuliśmy się jak osoby niewidome i zrozumieliśmy, z jakimi ograniczeniami  spotykają się na co dzień w mieście. Piątkowe popołudnie i wieczór wypełniły warsztaty socjoterapeutyczne z panią Moniką Barańska, która przybliżyła nam temat szeroko rozumianego zdrowia psychicznego.

W sobotni poranek bardzo intensywnie pracowaliśmy w mniejszych grupach na zajęciach „Żyrafa” poświęconych przeciwdziałaniu przemocy i agresji oraz warsztatach „Jak planować swoje cele? Myślenie o sukcesie vs o procesie” prowadzonych przez panią psycholog. Odwiedziła nas również Weronika Dura, absolwentka klasy psychologiczno-pedagogicznej, która obecnie realizuje swoje zawodowe pasje na III roku pedagogiki wczesnoszkolnej  i przedszkolnej na poznańskim uniwersytecie. Dzięki temu spotkaniu już wiemy, jakie kompetencje potrzebne na takich studiach daje nam klasa o profilu psychologiczno-pedagogicznym. Sobotnie popołudnie należało do mam naszych uczennic – pani Katarzyna Śmierzchała, mediator  i pedagog przybliżyła nam temat „Mediacje i negocjacje”, a o procedurze Niebeskiej Karty opowiedziała nam pani Magdalena Hałas – pracownik socjalny. Na zakończenie sobotniego poligonu zajęliśmy się tematem bardzo ważnym w kontekście szkolnych sprawdzianów  i kartkówek – jak radzić sobie ze stresem.

Niedzielna upłynęła nam nieco mniej intensywnie, ale jakże twórczo i inspirująco – na warsztatach o samoakceptacji, naszych wartościach i celach w życiu. Uczyliśmy się także technik relaksacji i wizualizacji, które z pewnością wykorzystamy pod koniec semestru, gdy walczyć będziemy o jeszcze  lepsze oceny.

Trzy intensywne dni za nami i chociaż teraz już rozumiemy, skąd nazwa „poligon” psychologiczno-pedagogiczny, to i tak nie możemy doczekać się już kolejnego… 😊 Do zobaczenia za rok!

poligon