Metoda projektu jest w szkole jedną z form pracy z uczniem. Uczy ona podopiecznych systematyczności, pogłębia ich wiedzę i skutkuje przyrostem umiejętności pracy w zespole. O projekcie związanym z Kampanią „Drugie życie” pisaliśmy już wielokrotnie. Wszelkie działania podejmowane w jego ramach mają na celu wzrost świadomości społecznej na temat transplantacji i popularyzację „Oświadczenia woli”. Te szlachetne działania podejmowane w placówkach oświatowych przybierają różnorodne formy. Ich celem jest pogłębienie wiedzy na ten ważny społecznie temat. Dokonuje się to poprzez spotkania, prelekcje, filmy. W bieżącej edycji Kampanii postanowiliśmy, że młodzież naszej szkoły zapozna się z tym ważnym tematem w ramach lekcji z języków obcych. O zajęciach z języka niemieckiego już pisaliśmy.Po nich nadszedł czas na język angielski. W ramach zajęć prowadzonych przez Panią Martę Górecką-Garczyńską młodzież zapoznała się z tematyką dotyczącą transplantacji w kreatywny i nieszablonowy sposób. Uczniowie najpierw zdobyli wiedzę na temat transplantacji, by na jej podstawie przygotować tematyczne prezentacje, plakaty i obcojęzyczny komiks. Przygotowane przez młodzież prace staną się odtąd materiałami edukacyjnymi służącymi do realizacji podstawy programowej z języka angielskiego przy omawianiu działu związanego ze zdrowiem. Te ciekawe, tematyczne lekcje stały się punktem wyjścia do rozmów na temat transplantacji i wagi „Oświadczenia woli” w dziele ratowania życia i zdrowia ludzi.
Pragniemy w tym miejscu podziękować uczniom, którzy wzięli udział w zajęciach, dziękujemy także Pani Marcie Góreckiej-Garczyńskiej za przygotowanie i przeprowadzenie lekcji. Słowa podziękowania kierujemy również do szkolnych koordynatorów projektu – Księdza Krystiana i Pani Natalii Wasielewskiej, za systematyczne starania, aby Kampania „Drugie życie” była w szkole żywo obecna.