W naszej szkole stale poszukujemy innowacyjnych metod nauczania, które wykraczają poza tradycyjne podejście, koncentrując się na rozwijaniu u uczniów umiejętności kluczowych dla ich przyszłości. Z dumą ogłaszamy zakończenie kolejnej edycji naszych autorskich projektów językowych, które już drugi rok z rzędu z sukcesem integrują naukę angielskiego z praktycznym działaniem i rozbudzają kreatywność naszych podopiecznych.
W minionych tygodniach, zdolni uczniowie z klas 1o1, 2t3, 2t6 oraz 3o2 intensywnie pracowali nad dwoma intrygującymi tematami, które były realizowane w całości w języku angielskim:
- „Cultural icons of the English-speaking world” – projekt skupiony na analizie i prezentacji postaci, które znacząco wpłynęły na kształt kultury anglojęzycznej.
- „The power of social media: connecting or isolating?” – studium poświęcone analizie złożonych relacji między mediami społecznościowymi a społeczeństwem, badające zarówno ich potencjał, jak i wyzwania.
Każda z 4-5 osobowych grup, podczas kolejnych lekcji języka angielskiego, angażowała się w kompleksowy proces projektowy. Prace obejmowały dogłębny research w anglojęzycznych źródłach, co rozwijało umiejętność krytycznej oceny informacji. Następnie uczniowie zajmowali się opracowywaniem treści i tworzeniem scenariuszy filmów, doskonaląc przy tym swoje umiejętności narracyjne i pisemne w języku obcym. Kluczowym elementem było również ćwiczenie umiejętności wystąpień publicznych podczas wewnętrznych prezentacji grupowych. Całość procesu wieńczyło zdobywanie praktycznych kompetencji z zakresu montażu filmów przy użyciu własnych telefonów, co jest niezwykle cenne w erze cyfrowej.
Taka forma pracy nie tylko wzmacnia biegłość językową i poszerza słownictwo, ale przede wszystkim rozwija szereg kompetencji przekrojowych: krytyczne myślenie, kreatywność, efektywną pracę w zespole oraz cyfrowe kompetencje. Są to umiejętności, które stanowią fundament sukcesu w dalszej edukacji oraz na przyszłym rynku pracy. Projekty te są świadomą inwestycją w kompleksowe przygotowanie naszych uczniów do wyzwań współczesnego świata.
Doceniamy ogromny wysiłek i zaangażowanie wszystkich grup, a także opiekę merytoryczną ze strony prof Anety Staskiej. Wyniki ich pracy są najlepszym dowodem na skuteczność podejścia opartego na działaniu i w pełni angażującego potencjał młodych ludzi.