Nauczyciele informatyki oraz przedmiotów zawodowych zorganizowali zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne i naukowo – techniczne w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca, w ciekawy i interesujący sposób, programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość zapoznania się z projektowaniem wspomaganym komputerowo, zastosowaniem sprzętu i oprogramowania komputerowego w projektowaniu, m.in. części maszyn. Poznali zasady programowania w języku Python i wykorzystywali generator liczb pseudolosowych. Uczestniczyli też w dyskusji na temat tego, czy umiejętność programowania zwiększa szansę na odniesienie sukcesu zawodowego. W zajęciach zostały wykorzystane również gry edukacyjne. Klasa 2T2 grała w planszówkę Cody Roby (którą dostaliśmy w ramach poprzedniego udziału w projekcie Code Week), rozwijając podstawy algorytmiki i programowania. Uczniowie sterowali “robotem” (pionkiem) za pomocą kart ruchu, takich jak “do przodu”, “skręć w lewo” czy “skręć w prawo”. Aby wykonać ruch, odpowiadali na pytania związane z aktualnym działem, co pomogło im utrwalić wiedzę. Gra rozwijała myślenie logiczne, współpracę zespołową oraz uczyła planowania działań. Klasa 4T3 zagrała w Decrypto, grę, która łączy szyfrowanie z dedukcją. Drużyny łamały kody przeciwników na podstawie podpowiedzi słownych, starając się jednocześnie chronić własne szyfry. Gra rozwijała logiczne myślenie, analizę i kreatywność, a także poprawiała komunikację w grupie.
W zajęciach udział wzięli uczniowie klas: 1Z, 1T1, 1T2, 2T2, 3O1, 3O2, 3O3, 3O5, 3T1, 3T2, 3T3, 3T4, 3T5 i 4T3